יום רביעי, 27 ביולי 2011

"אמר לי מה כתוב בבלוג שלך ואומר לך מי אתה"

בימים אילו צוברת המחאה הציבורית תאוצה,וניתן לזקוף זאת לזכות הפייסבוק ולקבוצה המכונה "שביתת מחאה בכל הארץ".ברצוני להתייחס בפוסט הנדון לתופעה המנקרת לאחרונה במוחי,לשינוי יחסי הכוחות באינטרקציה החברתית שהיינו מורגלים בה,אנו המהגרים הדיגיטליים,וככלל שינוי דפוס האישיות המתעצבת לכל אדם באשר הוא,מעצם קיומן של כל הטכנולוגיות המעצבות ושולטות בחיינו.
בדף הפייסבוק של קבוצת המחאה כתב אחד מפעיליה וממארגניה דברים אישיים על מצבו הכלכלי והאג'נדה שלו.וזהו הרושם שקיבלנו עליו.זהו המידע אודותיו,ועם הדברים הללו אנו בוחרים להזדהות או שלא.בכל מקרה,זהו כרטיס הביקור שלו.האם קוראיי מתחילים להבין לקראת מה אנוכי חותרת??
אחת מאהבותיי ומתחומי העניין שלי הם התקשורת-מדיה בדגש על פרסום.לפני מספר ימים בשיטוטי בספריית העיון ,תרה אחר חומרים חדשניים לקראת תחילת שנת הלימודים,(שהרי תחום המדיה וודאי לא קופא על שמריו,מחקרים צצים חדשות לבקרים,ושנת לימודים אחת אינה דומה לקודמתה),נצצו עיניי בגלותי את הספר החדש של סיימון מיינוורין "WE FIRST".מיינוורין ידוע בתחום הפרסום בשל מומחיותו בתחומי הקריאייטיב,ואף שימש כמנהל הקריאייטיב של נייקי ומוטורולה.בספרו הוא מציג אני מאמין לפיו כל מה שידוע לנו לגבי בניית זהות המותג בחברות פרטיות ומסחריות,תקף לבניית הזהות שלנו כבני אדם פרטיים.
ומכאן,למסקנה מרעישה,אשר מתחברת לדבריו של ד"ר אלון הסגל אשר לימדנו בסמסטר הקודם,כי לא ניתן להפריד בין הזהויות בחיים ובאינטרנט,כי אם לשמור על אותנטיות,הדמות האמיתית המחוברת לעולם האמיתי.בהקשר זה אני רוצה לפתוח סוגריים ולשתף אתכם קוראיי הנאמנים,אודות השינויים החלים עליי לאחרונה.בהתייחס לחברים וקרובים אשר אני פוגשת לאחר תקופת מה בה לא נפגשנו,השואלים ומתעניינים אודות לימודיי,מצאתי את עצמי מגיבה לא פעם "יש לי בלוג.תקראו שם מה עובר עליי...".או מנגד תגובות של חבריי העוקבים אחר הבלוג האומרים כי הם חשים בזמן הקריאה כמו הייתי לצידם,כמו שומעים אותי מדברת.קבלתי זאת כמחמאה,שהרי זו אני וזהו הקול האישי שלי.מנטרה שד"ר גילה קורץ חזרה והדגישה בפנינו לגבי מהות הבלוג.
סוגרת סוגריים.כיצד ממליץ מיודענו מיינוורין לבנות זהות אינטרנטית?ראשית ,להכיר בעובדה,כי חלק מהאנשים עימם נהיה בקשר במהלך חיינו יכירו את הזהות הזו בלבד,והכוונה לכלל הפעילויות שאנו מבצעים ברשת: פייסבוק,בלוג,יו-טיוב,טוויטר,צ'טים וכו.זוהי התדמית שאנו בונים לעצמנו,אך עלינו להתבסס על הזהות האמיתית שלנו,ולא לבנות מעין אווטאר שאין לו כל קשר למי שאנו באמת.אמינות,נסיון,מוניטין,הם פרמטרים חשובים בבניית הזהות האינטרנטית.
נקודות נוספות ,ממש כמו בעולם הפרסום,הן קביעת קהל היעד אליו אנו פונים תוך הבנת הצרכים והתמקדות בחזון,שמירה על פרטיות ברמה הנכונה מבחינתי כך שלא תחשוף את ילדיי הפרטיים למשל,וכפי שציינה ד"ר גילה קורץ,מה שנכנס לרשת,יסתובב שם ולא יימחק,לכן חשוב לחשוב צעד אחד קדימה בהחלטות מה וכיצד חושפים.ייתכן כי בעתיד נתייחס אנו עצמנו לאותו מידע ממש באופן אמביוולנטי.
לסיכום דבריי,חשוב ביותר לשלב טכנולוגיות שונות כמו הבלוג והפייסבוק בזהות המתעצבת בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים,לגלות אקטיביות,אך עם זאת להיות זהירים במידע ובמידת הפרטיות ,באופן שנביא אל העולם את התובנות שלנו,נקודת המבט שלנו על העולם,ובד בבד ניוותר נאמנים לעצמנו,בבחינת "אל ימכור אדם נשמתו לשטן/לרשת האינטרנט".
ו...תחשבו על זה...אל תגידו שלא אמרתי לכם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה